فاران سنگ
خانه / سنگ مرمر / انواع سنگ مرمر ساختمانی ‌| لیست آخرین قیمت های آن ها در تهران

انواع سنگ مرمر ساختمانی ‌| لیست آخرین قیمت های آن ها در تهران

سنگ یکی از مصالح ساختمانی پرکابرد می باشد که به وفور در طبیعت وجود دارد. از سنگ مرمریت کاشان جهت زیباسازی بناهای ساختمانی و کف پوش سرویس های بهداشتی وسالن های اداری و…استفاده می شود و به ساختمان ها زیبایی و شکوه خاصی می بخشد.

انواع سنگ مرمر ساختمانی عبارتند از سنگ گرانیت، تراورتن، مرمر، گابرو، دیوریت و …

انواع سنگ مرمر ساختمانی ‌| لیست آخرین قیمت های آن ها در تهران

تفاوت انواع مختلف سنگ مرمر موجود در بازار

تفاوت انواع مختلف سنگ مرمر موجود در بازاریکی از تفاوتهای سنگ های مرمر در رنگ آنها می باشد. سنگهای مرمر با توجه به رنگ های خاص آن دسته بندی می شوند. مثلا سنگ مرمر کف سالن سبز، صورتی، آبی و… هم چنین نام گذاری آنها بر اساس مکان استخراج نیز می باشد مثلا سنگ مرمرهندی که بسیار مرغوب است و از کشور هندوستان استخراج می شود.

در بازار سنگ مرمر، به علت تنوع رنگهای آن، معماران برای تزیین بناها از این سنگ زیبا و لوکس استفاده ی فراوانی می کنند. سنگ مرمریت طوسی یکی از انواع سنگ مرمریت می باشد که از منابع اطراف اصفهان ، طی فرآوریهای مختلف جهت سنگ فرش کف تولید می شود.

این نوع سنگ مقاومت خوبی در مقابل فرسایش دارد. این سنگها از قدیم در بازار قدیمی اصفهان و پل های قدیمی مانند پل خواجو و سی و سه پل با ضخامت بالا استفاده شده اند.

لیست قیمت هر متر مربع سنگ مرمر ایرانی

لیست قیمت هر متر مربع سنگ مرمر ایرانیسنگ مرمر در رنگهای گوناگون استخراج شده و بنابراین قیمتهای مختلفی دارد. هرچه کیفیت سنگها بالاتر باشد قیمت بالاتری نیز پیدا خواهند کرد. از جمله مواردی که بر قیمت سنگ مرمر تاثیرگزار است می توان به رنگ، ابعاد، طرح، نوع فرآوری و…اشاره کرد.

قیمت سنگ تراورتن به عوامل زیر بستگی دارد: کیفیت و آنالیز سنگ، درجه ی کیفی سنگ، طرح و رنگ متفاوت، میزان تخلخل سنگ، قطر و ابعاد سنگ، سورت دقیق سنگ و نحوی فرآوری سنگ. بهترین سنگ تراورتن که سنگ تراورتن کرم می باشد قیمت بالاتری نسبت به سایر سنگها  دارد.

قیمت انواع سنگ، متفاوت است و قیمت آن دچار نوسان زیادی شده است.ارزانترین سنگ مرمر نیز در بازار یافت می شود.

مهمترین تفاوت های سنگ چینی و مرمریت

مهمترین تفاوت های سنگ چینی و مرمریتیکی از انواع سنگ ساختمانی، سنگ چینی است. سنگ چینی، توده سنگ های آهکی است که بر اثر عوامل درونی مانند فشار و حرارت متبلور شده اند و جز سنگ های دگرگون شده به حساب می آیند.

این سنگ دارای بلورهای درشت بوده که وجه تمایز آن با سنگ های مرمر و کربناتی رسوبی می باشد. کانی اصلی تشکیل دهنده ی این سنگها کلسیت میباشد. سنگهای چینی دارای کانی هایی همانند کوارتز نیز هستند که این کانی باعث استحکام هر چه بیشتر سنگ چینی میشود.

سفید بودن سنگ چینی به این معناست که سنگ خالص می باشد اما اگر سنگ چینی طوسی یا خاکستری باشد به این نکته پی می بریم که سنگ دارای ناخالصی هایی همچون کربن است. سنگ مرمر اما نسبت به سنگ چینی دارای مقاومت بالاتری است.

صیقل پذیری، استحکام، حلالیت، سختی، قدرت و رنگ بندی متنوع از خصوصیات سنگ مرمر است. سنگ مرمر تا حد بالای جلای آینه ای قابل صیقل دادن است. از رنگ سبز مرمر برای اماکن مقدس و متبرکه استفاده می شود.

بزرگترین کارخانه های تولید سنگ مرمر در ایران

بزرگترین کارخانه های تولید سنگ مرمر در ایرانبزرگترین کارخانه های تولید سنگ در ایران عبارتند از: اصفهان که رتبه ی نخست صنعت سنگ کشور را با داشتن تعدادصد و چهل و هشت معدن سنگ ساختمانی، متمرکزترین استان از نظر تولید سنگ ساختمانی می باشد.

استان آذربایجان غربی که با تولید سالانه بیش از چهارصد هزار تن انواع سنگ ساختمانی از لحاظ تنوع دارای اهمیت بالایی می باشد. استان آذربایجان شرقی که مهمترین و معروف ترین شهر این استان در صنعت سنگ ساختمانی آذر شهر است که انواع سنگ های تراورتن سرخ رنگ آن از شهرت جهانی برخوردار است و تعداد پنجاه و دو عدد معدن سنگ در این شهر به ثبت رسیده است.

استان لرستان با داشتن حدود یک چهارم ذخایر سنگ های ساختمانی کشور در ردیف استان های حائز رتبه در این زمینه قرار دارد، همچنین استان های فارس، یزد، مرکزی و … جزو بزرگترین کارخانجات تولید سنگ های مر مر و ساختمانی هستند. ایران در جایگاه بیستم در صادرات جهانی سنگ قرار دارد.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
محمد مهدی محیطی
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09129441329
mobile icon شماره پشتیبان: 09032932500
telegram icon کانال تلگرام: faranstone@
email icon پست الکترونیکی: Faranstones@gmail.com

مطلب پیشنهادی

صادرات سنگ مرمر پله به کشورهای همسایه

صادرات سنگ مرمر پله به کشور های همسایه در سال های اخیر توسط برند های معتبر تولیدی صورت می گیرد.  برند های برتر تولید این محصول عموما با گسترش خط تولید خود، اقدا

پاسخی بگذارید